Początek przygody z CMI

(Zam: 20.10.2019 r., godz. 13.42)
We wrześniu w naszej szkole rozpoczął się projekt rozwijający zdolności informatyczne uczniów, który nosi nazwę Centrum Mistrzostwa Informatycznego (CMI).
Na początek garść informacji nt. zajęć

We wrześniu w naszej szkole rozpoczął się projekt rozwijający zdolności informatyczne uczniów, który nosi nazwę Centrum Mistrzostwa Informatycznego (CMI). Zajęcia prowadzi pan Tomasz Rurarz. Na kółko informatyczne uczęszcza 11 uczniów, w tym siedem osób z ósmej klasy i cztery z siódmej. Oto pełna lista szczęśliwców:

Aleksander Augustyniak
Jakub Augustyniak
Marcin Grzymała
Oliwia Jeziurska
Szymon Jusiński
Maja Mościcka
Michał Nowak
Julia Powierża
Agata Szlom
Natalia Szlom
Anna Wrona

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu w czwartek. We wrześniu trwały jedną godzinę lekcyjną, natomiast od października już dwie godziny. Podczas zajęć uczymy się programowania. Na pierwszej godzinie tworzymy projekty w Scratchu, a na drugiej w Pythonie (na razie bawimy się w module turtle). Projekt CMI, ma swoją własną stronę internetową oraz portal e-learningowy, na którym wszyscy uczestnicy mają założone konta. Na tej stronie możemy znaleźć informacje o tym, co będziemy robić na zajęciach, linki do ciekawych stron oraz inne przydatne informacje i wskazówki. Co tydzień na platformie mamy zadawaną pracę domową, która jest sprawdzana i oceniana online przez nauczyciela prowadzącego koło (jeśli chcesz zobaczyć, jak wygląda nasza platforma widziana z konta ucznia – obejrzyj screeny). Dostajemy też punkty za obecność, pracę na zajęciach, zadanie domowe oraz promowanie projektu. Po zakończeniu projektu 3 osoby z największą ilością punktów otrzymają nagrody. Rywalizacja ma zmotywować nas do jak najlepszego wykonywania zadań. Ponieważ zajęcia trwają do późna, nasze siły wzmacnia drobny poczęstunek (np. soczek lub batonik), który możemy spożyć w czasie przerwy.
Uczymy się nie tylko my, ale i nasz opiekun, który w ramach grantu jest zobowiązany do ukończenia kursu podnoszącego kompetencje metodyczne i merytoryczne związane z nauczaniem programowania. Podczas zjazdów na Politechnice Warszawskiej ma takie przedmioty jak np. wprowadzenie do programowania, programowanie zaawansowanie (Scratch, Python, C++), algorytmika, matematyka dyskretna, metodyka nauczania programowania czy wprowadzenie do sztucznej inteligencji.

…i nasze wrażenia
Zajęcia wywarły na nas pozytywne wrażenie. Bardzo cieszymy się, że są organizowane w naszej szkole. Uczymy się tworzyć programy, które możemy wykorzystać na innych lekcjach. Umiejętności zdobyte na zajęciach przydadzą nam się w przyszłości. Lekcje zaspokajają naszą ciekawości, ponieważ dowiadujemy się, jak działają programy komputerowe. Wiemy, ile trzeba włożyć czasu i wysiłku w programowanie. Mimo to nie zniechęcamy się i z niecierpliwością czekamy na kolejne zadania. Bardzo podoba nam się koło i sposób prowadzenia zajęć.




Agata Szlom, Natalia Szlom


Statystyka strony

Strona oglądana: 72 razy.

Rejestr zmian

Wytworzył:Tomasz Rurarz, data: 20.10.2019 r., godz. 13.42
Wprowadził:Iwona Waliszewska-Bulik, data: 20.10.2019 r., godz. 13.42
Ostatnia aktualizacja:Tomasz Rurarz, data: 20.10.2019 r., godz. 16.27
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
20.10.2019 r., godz. 16.27Tomasz RurarzEdycja strony
20.10.2019 r., godz. 16.27Tomasz RurarzEdycja strony
20.10.2019 r., godz. 16.26Tomasz RurarzEdycja strony
20.10.2019 r., godz. 16.22Tomasz RurarzEdycja strony
20.10.2019 r., godz. 16.21Tomasz RurarzEdycja strony
20.10.2019 r., godz. 13.42Iwona Waliszewska-BulikDodanie strony

Copyright

© 2010 Szkoła Podstawowa we Wszeborach
Zawartość merytoryczna: Szkoła Podstawowa we Wszeborach, e-mail: spwszebory@dabrowka.net.pl
Projekt: INFOSTRONY - ADAM PODEMSKI, e-mail: adam.podemski@infostrony.pl
Serwis uruchomiono 1 grudnia 2010 r.